המיון ליחידות העילית ההתנדבותיות מתבצע באמצעות מבדקי התאמה, אליהם מוזמנים מיועדים לשירות ביטחון שאותרו בצו הראשון כבעלי פוטנציאל למילוי תפקיד ביחידה מובחרת.
מלש"בים אשר נתוניהם אינם מתאימים ליום הסיירות יכולים להתמיין לקורס חובלים וצוללות דרך מאותר צדדי, או לנסות להגיש בקשת חריג יום סיירות, באמצעות יצירת קשר עם מדור סיירות.
הזימון ליום סיירות נשלח מטעם מדור סיירות באופן אוטומטי עד כשבועיים לפני המיון. אם היום מתקרב ועדיין לא קיבלת זימון, כנראה שלא אותרת.
כדי לקבל זימון ליום הסיירות צריך להיות כשיר מבחינת נתונים פיזיים, המתבטאים בפרופיל שנע בין 97-82 וללא סעיפים פוסלים (למשל: קוצר ראייה, אסתמת ילדות).
תנאי נוסף הוא שהנתונים האישיים, שנתקבלו בצו הראשון, צריכים להיות מתאימים לקצונה.
כמו כן, נדרש קב"א של לפחות 52.
זה לא קל בכלל וזה כרוך בערעור על ציון הבחינות הפסיכוטכניות וקבלת הזדמנות נוספת להבחן עליהן.
צור קשר עם לשכת הגיוס, כתוב מכתב שבו אתה מפרט את הנסיבות בהן אתה מבקש בחינות פסיכוטכניות חוזרות, בצירוף של גליון ציונים אחרון, המלצות ומכתב שמוכיח שאתה זכאי להקלות. אגב, הסיכויים לקבל מבחנים פסיכוטכניים חוזרים הם קטנים, אך אל תתייאש, לנסות זה בטוח לא יזיק.
אפשר לברר את הפרופיל הרפואי בקיוסק המידע באתר 'עולים על מדים'.
כמו כן, אפשר לקבל את המידע הזה גם בטלפון 3529*.
ניתן לערער על הפרופיל הרפואי שניתן לך זאת רק במידה והינך חושב שהפרופיל אינו מתאים למצב הרפואי שלך.
עליך לשלוח מסמכים רפואיים עדכניים ללשכת הגיוס בצירוף בקשה אישית לערעור על פרופיל.
לידיעתך תהליך זה הינו תהליך ממושך הלוקח בדרך כלל מספר חודשים.
רס"ן ליעד רוח, קצין האימון הגופני של פיקוד המרכז, הסביר למאקו:

יום סיירות מורכב משלושה מרכיבים עיקריים שונים, שאליהם מומלץ להתכונן מראש:
מרכיב אירובי: מפני שיום סיירות מתמשך על פני פרק זמן ארוך יחסית (יום שלם ולעיתים יותר) חשוב להיות בכושר גופני גבוה. יש להתחיל להתאמן ולהתכונן כשלושה/ארבעה חודשים לפני המועד. האימונים המומלצים: ריצות, אופניים ושחיה.
מרכיב אנאירובי: רוב התרגילים והמשימות ביום הסיירות יכללו ריצות קצרות, סחיבות, עלייה וירידה של מדרונים תלולים ומאמצים אינטנסיביים קצרים נוספים. לכן, אימוני ההכנה חייבים לכלול אספקטים ספציפיים: למשל, ריצה מהירה-אך קצרה (ספרינט). בצעו אימון אינטנסיבי קצר במספר חזרות קבוע ואם אתם יכולים הוסיפו משקל.
מרכיב הכוח: מי שלא מתאמן בחדר הכושר, זה הזמן. התחילו עם תוכנית הדרגתית ומתונה ותנו דגש לכל חלקי הגוף (פלג גוף עליון ותחתון כאחד). חיזוק שרירי הרגליים חיוני לא פחות לביצוע התרגילים השונים. חשוב לציין, כי יש להיוועץ עם מדריך מוסמך בחדר הכושר עצמו.
שימו לב: את הפעילות הגופנית ואת רכישת הכושר ניתן לרכוש רק בהדרגה, ולא בבת אחת – פעילות אינטנסיבית עלולה לגרום לנזק!

יום לפני יום הסיירות:
בכדי למקסם את יכולות הגוף ולבנות אותו בצורה הטובה ביותר יש לדאוג לתזונה נכונה המשלבת מספיק פחמימות, חלבונים ושומנים. במהלך אימון הגוף זקוק להרבה אנרגיה זמינה ולחלבון. ההכנה ליום סיירות היא גם הזדמנות לעבור לתפריט בריא ומזין יותר.
כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לאכול ביום שלפני הרבה פחמימות: הכינו לכם צלחת גדולה של פסטה, אורז לבן או תפוחי אדמה בתנור (ללא רטבים שמנים), והוסיפו כמות מלח, שתחזיר את רמת המלחים הרצויה לגוף.
ביום שלפני רצוי לצרוך כמות נמוכה של חלבונים, ובמיוחד לא חלבונים מטוגנים. חזה עוף הוא המומלץ ביותר. בנוגע לירקות – אפשרי ואף רצוי, אך עדיף להימנע מרטבים שונים. הזלפה קלה של שמן זית, למשל, היא אידיאלית.
חוץ מזה, מובן שיש להקפיד על שתייה מרובה (לפחות שלושה ליטרים של מים) ולהימנע ממיצים טבעיים ומוגזים כאחד.
בבוקר יום הסיירות, הכינו לכם שתי פרוסות לחם לבן עם דבש או ריבה שיתנו לכם אנרגיה מתוקה.

התמקדו בהכנה מנטלית. שנו היטב בלילה שלפני, וזכרו שמה שחשוב הוא כוח ההתמדה ושיתוף הפעולה. צאו לדרך, ושיהיה בהצלחה.

יש משפט שאומר 'במופלא ממך אל תדרוש', תמתין בסבלנות למיונים ואז תשאל.
תמיד אפשר בכל מקרה לוותר על התנדבות ולהצטרף ליחידות החובה.
צור קשר עם מדור סיירות (טלפון 03-7388888) ותברר אצלם, אבל אל תהיה נודניק, זה לפעמים לוקח זמן 🙂
מספר הטלפון של מדור תכנון סיירות ולחימה: טלפון: 03-7388888.
אפשר להתקשר בימים א`-ה` בין השעות 07:30-20:00.
או לשלוח מייל לכתובת הזאת: meitav@idf.gov.il
פרטים נוספים תוכלו לקבל באתר הזה:
https://www.aka.idf.il/Main/giyus/general.aspx?catId=58613
שאלות נוספות בנוגע ליום סיירות, אפשר למצוא כאן:
https://www.aka.idf.il/Main/giyus/faq.aspxג